uw-duurzame-installateur-logo 50 aangesloten
installateurs

We zijn allemaal op zoek naar meer omzet. Maar die komt niet vanzelf! Hoe kunnen we nou meer leads krijgen en er tegelijkertijd voor zorgen dat we meer omzet halen uit bestaande klanten?
Zo haal je meer business uit nieuwe en huidige klanten
 

3 tips om meer uit bestaande klanten te halen

 
1. Maak van je monteur een ambassadeur.
Monteurs komen over de vloer bij de klant en hebben dus zicht op de situatie aldaar. Zo kunnen zij zien of er misschien meer business te halen is. Zien ze bijvoorbeeld dat er iets vervangen moet worden, zorg dan dat ze dat op kantoor melden! Maak uw monteurs bewust van het belang van hun rol.

Uw duurzame Installateur heeft een training ontwikkeld met trainingsbureau Ellisense.

2. Zorg voor meer contactmomenten met de klant.
Stuur uw klanten een nieuwsbrief per e-mail, waarbij u uw aanbod afstemt op de specifieke wensen van uw klant. Of bijvoorbeeld op de periode van het jaar. Zo is de start van de winter een prachtig moment om de buitenverlichting van het pand te inspecteren of om over energiebesparing in het kantoor te praten.

Meer weten over e-mailmarketing?UDI-euros-besparen

3. Vertel uw klanten wat u kunt.
Veel klanten zijn niet op de hoogte van uw aanbod. Praat daar dus over als u bij een klant bent. U kunt toch ook de inspectie van de noodverlichting voor ze uit handen nemen? U doet toch ook nen3140 keuringen? U kunt toch een energiescan doen om te zien wat uw klant kan besparen?

Lees ook het artikel: Structureel met uw bestaande klanten aan de slag
 

3 tips om nieuwe leads te genereren

 
1. Zorg dat u vindbaar bent op internet.
Uw potentiële klanten oriënteren zich steeds vaker online. Goed zichtbaar en vindbaar zijn op internet is tegenwoordig absoluut noodzakelijk. Kijk wat Search Engine Optimalisation (SEO) in dat opzicht voor u kan betekenen.

Meer weten over SEO?

2. Netwerk!
Ga naar de plaatselijke business clubs en houd daar uw ogen en oren open. Onderhoud daarnaast een goed contact met de regionale media en deel uw nieuws met uw verzorgingsgebied.

3. Ga samenwerkingen aan.
Kijk in de regio naar bedrijven die een raakvlak hebben met uw activiteiten en sluit daar een deal mee. Misschien kunt u wel laadpalen plaatsen bij klanten die bij uw autodealer om de hoek net een elektrische auto gekocht hebben? Of weet u via de makelaar welke mensen duurzaam willen wonen en kunt u daar met verlichting en een ketel aan de slag?

Tenslotte: laat een lead niet los!
Wist u dat 30% van de leads helemaal nooit worden opgevolgd? Dit betekent niet alleen dat u misschien een mooie opdracht mist, maar ook dat de klant wel drie keer zal nadenken voordat hij opnieuw contact met u opneemt, want: “Dat bedrijf belt toch niet terug”.

Uit onderzoek blijkt dat als u binnen 5 minuten na een aanvraag (bijvoorbeeld via email) reageert, dit vier keer effectiever is dan wanneer u dat na 10 minuten doet. Het meest effectief is om uw lead te bellen. Krijgt u de prospect niet meteen aan de lijn, houd dan vol. Uit onderzoek blijkt ook dat een groot aantal leads pas wordt binnengehaald nadat er vijf keer is gebeld. De klant heeft niet voor niets zijn gegevens op uw site achtergelaten, hij wil dus ook graag een antwoord!

Meer weten over meer business? Neem contact op met Uw Duurzame Installateur!

Delen
FacebookTwitterLinkedIn
Bekijk ook