uw-duurzame-installateur-logo 48 aangesloten
installateurs

Samen met ABB-Busch-Jager hebben we 3,5 jaar geleden de smarthome website www.uwslimmehuis.nl gelanceerd. Dit is een succesvolle site die zorgt voor veel leads en veel contact met potentiele eindklanten. Om deze geïnteresseerde klanten goed te kunnen voorlichten is er besloten om De Living Space Experience van Busch Jaeger in Nieuwegein tijdens het Woonevent van De Woonindustrie op 4 februari 2018 te laten bemannen door speciaal getrainde installateurs van Uw Duurzame Installateur.

Door reclame te maken in de specifieke regio’s van de deelnemende installateurs konden de installateurs zich op de kaart zetten en zijn eigen klanten en prospects ontmoeten op het Woonevent.

Wat hebben we gedaan?

Voor deelname aan 4 februari zochten we gemotiveerde installateurs.

  • Op 10 januari hebben we voor de eigenaren en bedrijfsleiding van 14 installatiebedrijven in het LSE een trainingsmiddag ter voorbereiding op het Woonevent gehouden. Deze training bestond uit een technisch gedeelte en een commercieel gedeelte door. Focus lag op het overbrengen van kennis en het leren overbrengen van de productvoordelen aan de installateur. 
  • Wij hebben via de zakelijke Facebookpagina’s van de installateurs een regionale advertentiecampagne verzorgt ter promotie van het Woonevent. ABB stelde, aan iedereen die zich via de actiepagina aanmeldt, een gratis USB-WCD ter beschikking.

 

Wij hebben de op maat gemaakte advertenties per installateur op de Facebookpagina van het desbetreffende installatiebedrijf gezet.

De installateurs hebben zelf een advertentiebudget ter beschikking gesteld en ABB heeft dit verdubbeld.

  • Wij hebben hiernaast nog geadverteerd in een straal van 80 kilometer rondom Nieuwegein met de algemene Facebookadvertentie ter promotie van het event.
  • Wij hebben een flyer ontworpen en geleverd ter promotie van het event, met algemene informatie, de logo’s en adresgegevens van de betreffende installateur. Zo had iedere installateur zijn eigen promotieflyer.
  • Wij hebben een advertentie voor een installateur ontworpen, die het woonevent op eigen initiatief in een lokale krant heeft gepromoot.
  • Voor 4 installateurs hebben we naar hun eigen klantenbestand uit hun naam, met hun look-and-feel een nieuwsbrief gemaild. Hierin stond de aankondiging, uitleg en uitnodiging voor 4 februari.
  • De ruim 180 personen die de afgelopen 6 maanden hun contactgegevens op uwslimmehuis.nl hebben achtergelaten, hebben 2 uitnodigingsmails ontvangen.
  • Iedereen die zich had opgegeven heeft op 2 februari van UDI nog een reminder en uitleg ontvangen per mail.

Resultaten

Facebookadvertenties Installateurs:

  • Aantal weergaven: 44.4429
  • Aantal Unieke Personen die de advertentie gezien hebben: 13.5917
  • Aantal Clicks naar de inschrijfpagina: 2676

Facebookadvertentie UDI:

  • Aantal weergaven 134.404
  • Aantal Unieke Personen die de advertentie gezien hebben: 86.233

Aantal aangevraagde USB-WCD’s (ingevulde contactformulieren): 186

Aantal leads: 38

Het event 4 februari

Vanaf 10 uur was het erg druk. Zowel in de ochtend als in de middag waren er minimaal 8 personen ‘stand bemanning’ continu bezig om geïnteresseerden rond te leiden en voor te lichten. Veel bezoekers waren via de Facebookadvertentie gekomen. Het betrof vaak mensen die in de oriëntatiefase waren, of binnenkort moeten beslissen over wel of geen domotica in hun nieuw te bouwen of te renoveren woning.

In het totaal hebben we meer dan 150 mensen gesproken en 38 concrete leads verzameld! Echt een groot succes. Dit smaakt naar meer!

Wil je meer weten over de actie, en wat we voor jouw installatiebedrijf in jouw stad of dorp kunnen doen aan unieke promotie? Neem dan contact met ons op!

Delen
FacebookTwitterLinkedIn
Bekijk ook