Alles waarmee je bedrijf in beeld komt bij mogelijke klanten is marketing. Je bent zichtbaar op social-media, de bussen rijden rond met reclame en je sponsort zo nu en dan regionaal.
Je doet het niet alleen maar uit maatschappelijk belang. Je wilt ook gewoon verzekerd blijven van werk. Maar waarom stuur je dan niet op het werk wat je echt leuk vindt en goed kan?
Stel je eens voor dat jullie heel erg goed zijn in het renoveren van bedrijfspanden. Jullie zijn het bedrijf in de regio die bedrijfspanden helpen met de energietransitie. Vinden jullie zelf.
Waarom kies je er dan niet voor om hier groot op in te zetten?
Specificeer je niche
De kracht van een bedrijf zit hem in specialisatie. Één van die dooddoeners die je iedere coach of expert hoort roepen, want dan kan toch niet als installateur. Maar helemaal ongelijk hebben ze niet. Uiteindelijk zal iedereen sneller kiezen voor de specialist die er alles vanaf weet dan iemand die het ook doet of er maar bij doet. Juist daarom moet je een keuze maken.
Dit hoeft niet één specialisatie te zijn. Je hebt ook niet maar één werkvoorbereider en maar één monteur. Zoek naar de werkzaamheden waar een deel van je bedrijf heel erg goed in is. Een paar diensten waar zowel werkvoorbereider als monteurs alles over weten.
Hoe start je hiermee?
Je hebt nu een specialisatie waar jullie goed in zijn. Dan wil je dit ook uitdragen naar de buitenwereld. Dit start bij de basis en direct ook de meest toegankelijke manier. Laten zien waar je goed in bent op je website, social-media, nieuwsbrief etc. Maar om echt aan je favoriete klanten te komen moeten ze toch eerst van je gehoord hebben.
Daarom zet je in op regionaal verzamelen van leads. Met doorlopende marketingcampagnes die je steeds meer de interesse aanwakkert van je potentiële doelgroep.
Leadpakketten:
Wil je regionaal goed in beeld komen? Dan moet je breed inzetten. De kracht van reclame is herhaling! Je gaat actief op zoek naar klanten, stuurt brieven, flyers en brochures om de aandacht te trekken. Ondersteun dit met persberichten, e-mails, advertenties etc. en de klanten (die je graag wilt hebben) druppelen binnen.
Omdat jij actief op zoek bent naar klanten en je er meer krijgt dan je aankan moet je keuzes maken. En het levert je meer op dan je denkt.
- Je kan meer vragen als expert
- Je personeel doet werk wat ze echt leuk vinden
- Je concurrentiepositie is verbeterd
Reclame duur?
Als je sneller een klant binnen hebt kan je ook wat meer vragen. En als klap op de vuurpijl ook nog je personeel tevreden. Wat is dan duur?
Eigenlijk blijf je doen wat je al deed alleen nu gericht op een interessante doelgroep en met de juiste middelen.
Ook klanten die bij je passen?
Start dan ook met regionale leadpakketten. Stuur ons een bericht wat wij voor je kunnen betekenen.