Een optimale website?

digitalisering weekplanning

Als professioneel (installatie)bedrijf heb je natuurlijk een website. Maar wat heb je aan een website als hij niet doet wat hij hoort te doen? Is het je digitale visitekaartje of zorgt de website ervoor dat je ideale klant contact met je kan opnemen?

Een website wordt te vaak gezien als digitaal visitekaartje. Zet je contactgegevens, iets over het bedrijf en wat je doet online en wachten maar. Ruim 10 jaar geleden kon dit nog net, maar het internet veranderd. Er wordt nu echt wat van je verwacht online. Je wilt gevonden worden in Google, zichtbaar en ook nog eens professioneel zijn? Hoe pak je dat aan?

Mijn klanten weten mij wel te vinden! (Denk je)

Als je nog steeds denkt dat jouw klanten zonder verdere oriëntatie naar je toe komen, dan heb je dit waarschijnlijk nog nooit echt aan je klanten gevraagd. Iedere klant zal zich oriënteren of jij nog steeds degene bent wat ze zoeken. Factoren die hierin kunnen beïnvloeden zijn bijvoorbeeld mond-tot-mond reclame of je merkbekendheid. Maar je contactgegevens opzoeken of contact opnemen zal vaak via je website gaan.

Stuur je bezoekers en klanten de juiste kant op

Heb je het veel te druk en ben je alleen maar e-mails aan het beantwoorden? Of gaat de telefoon constant en word je liever gebeld? Dit kan je eenvoudig sturen via je website. Geef de klant steeds jouw ideale contactoptie in beeld.

Wil je minder particulieren? Zorg dat je je teksten optimaliseert voor bedrijven en vertel particulieren dat ze beter verder kunnen zoeken (zo zwart wit is het natuurlijk niet). Door de juiste termen te gebruiken kan je bezoekers sturen en de juiste klanten voor je winnen.

Gebruikerservaring

De eerste indruk is online net zo belangrijk als in het dagelijks leven. Hoe snel is je website? Hoe eenvoudig vindt een bezoeker waar hij naar op zoek is? Werken alle knoppen? Werkt je contactformulier nog wel?

Alles op je website draagt bij aan een optimale ervaring. Een trage website of irritaties zorgen ervoor dat de bezoeker weer weg klikt en dus ook geen klant wordt. Daar gaat één van je grootste klanten omdat bij de eerste indruk jouw bedrijf afviel!

Houd je website in leven

Een website heeft een houdbaarheidsdatum. Wat 6 jaar geleden in was is nu al lang ingehaald. Probeer daarom op regelmatige basis je website te upgraden. Wij doen dit voor jullie iedere 4 jaar.
Hierbij kijken we vooral naar wat er in de toekomst staat te gebeuren. Bijvoorbeeld door in te spelen op voice search, betere vindbaarheid met rich snippets en een gerichte sturing van bezoekers.

Houd je website in beweging. Plaats projecten en nieuws. Maak foto’s van werkzaamheden en plaats dit bij de diensten.

Hulp nodig? Uw Duurzame Installateur helpt aangesloten installeurs met alles rond hun website. Zoals bouw, optimalisatie en content generatie.
Wat wij doen lees je hier> https://lidworden.uwduurzameinstallateur.nl/wat-doen-we/

Deel dit bericht:
Aansluiten?

Samen beter worden!

Dat is niet alleen ons antwoord op concurrentie. Het is onze belofte aan jou.