Hoe verkoop je jezelf als bedrijf: 5 tips om op te vallen op de arbeidsmarkt

Ben je (net als al je collega-installateurs) op zoek naar personeel? Dan wordt het tijd dat je gaat opvallen in de markt. Hoe en wat zijn de manieren om op te vallen in een competitieve arbeidsmarkt? Wij geven je vijf tips waarmee je je als bedrijf kunt verkopen en monteurs kunt aantrekken. Volg deze tips, en je bent op weg om de beste werknemers voor je bedrijf te vinden!

 

Schenk aandacht aan je vacature tekst

De eerste manier om op te vallen is door het hebben van een duidelijke en beknopte vacaturetekst. Dit lijkt misschien een voor de hand liggend, maar je zou verbaasd zijn hoeveel bedrijven vacatureteksten hebben die ofwel te vaag of te specifiek zijn. Wees duidelijk over wat de baan inhoudt en naar welke kwalificaties je op zoek bent. Dit zal helpen om kandidaten aan te trekken die geschikt zijn voor de functie.

Beschrijf niet alleen wat je zoekt maar zeker ook wat je te bieden hebt als bedrijf, werkgever of als mens!

Denk na over je secundaire arbeidsvoorwaarden

Een andere manier om je bedrijf aantrekkelijker te maken voor potentiële werknemers is door concurrerende secundaire arbeidsvoorwaarden aan te bieden. Dit omvat zaken als 13e maand, betaalde vakantiedagen, scholing, lunchgeld, extra verzekeringen, auto, telefoon, kleding etc. Werknemers willen weten dat er voor hen wordt gezorgd als ze voor je bedrijf werken, dus zorg ervoor dat jouw voordelenpakket aantrekkelijk is.

Onderscheiden van concurrentie?

Je moet je ook onderscheiden van andere bedrijven. Dit kan bijvoorbeeld door een flexibele werkroosters. Dit wordt steeds populairder bij werknemers, omdat het hen in staat stelt een beter evenwicht te vinden tussen werk en privéleven. Als je dit kunt aanbieden, moet je dit vermelden in je vacatures. Uit onderzoek van Uw Duurzame Installateur kwam naar voren dat monteurs partime werken steeds belangrijker vinden.

Verbeter je bedrijfscultuur

Tot slot is een van de beste manieren om jezelf als bedrijf te verkopen, een sterke cultuur. Dit omvat zaken als teambuildingactiviteiten, sociale evenementen en ontwikkelingsmogelijkheden. Werknemers willen ergens werken waar ze elke dag met plezier naartoe komen, dus zorg ervoor dat je bedrijfscultuur toptalent aantrekt.

Verkoop jezelf als bedrijf

Marketing is niet echt meer nodig. Je zal werk genoeg hebben als je op zoek bent naar personeel.

Juist nu moet je echt aan marketing gaan doen. Maak je bedrijf (niet aantrekkelijk voor klanten maar) voor personeel. Je wilt personeel. Daar mag je best wel wat moeite voor doen.

 

Hier volgen een paar tips over hoe je aan personeelsmarketing kunt doen:

 

– Gebruik sociale media: Sociale media is een geweldige manier om potentiële kandidaten te bereiken (die niet op zoek zijn naar een baan). Gebruik platforms als LinkedIn, Twitter, Facebook en Instagram om te laten zien hoe geweldig jouw bedrijf en medewerkers zijn.

– Organiseer evenementen: Een andere manier om potentiële kandidaten te bereiken is door evenementen te organiseren. Dit kan van alles zijn, van een open huis op je kantoor tot een carrièrebeurs. Dit is een mooie kans om potentiële werknemers persoonlijk te ontmoeten.

– Houd je website up-to-date: Zorg ervoor dat je website up-to-date is en informatie bevat over je werkzaamheden, bedrijfscultuur, voordelen en openstaande vacatures.

Blijf niet stilzitten Volg deze tips, en je bent op weg om de beste werknemers voor je bedrijf te vinden! Met een beetje moeite kan je van jouw bedrijf de aantrekkelijkste optie op de arbeidsmarkt maken.

 

Deel dit bericht:
Aansluiten?

Samen beter worden!

Dat is niet alleen ons antwoord op concurrentie. Het is onze belofte aan jou. 

Meld je aan voor:

De enige e-mail* voor installateurs met ambitie. Maandelijks waardevolle inzichten en praktische tips.

* Waardevolle info, geen spam. Concrete en praktische actiepunten. Niet tevreden? Opzeggen kan altijd.