[av_one_full first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ row_boxshadow=” row_boxshadow_color=” row_boxshadow_width=’10’ link=” linktarget=” link_hover=” title_attr=” alt_attr=” padding=’0px’ highlight=” highlight_size=” border=” border_color=” radius=’0px’ column_boxshadow=” column_boxshadow_color=” column_boxshadow_width=’10’ background=’bg_color’ background_color=” background_gradient_color1=” background_gradient_color2=” background_gradient_direction=’vertical’ src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_breaking=” mobile_display=” av_uid=’av-5mw6z0′]
[av_textblock size=” font_color=” color=” id=” custom_class=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” av_uid=’av-4eewd8′ admin_preview_bg=”]
Bijna ieder installateur herkent het probleem: nieuwe monteurs zijn bijna niet te vinden. En zijn ze al te vinden, dan zijn ze moeilijk over te halen om bij jou te komen werken. Er is werk zat, maar met te weinig personeel wordt dit een probleem.
Trek daarom alles uit de kast om jezelf aantrekkelijk te presenteren. De beste manier hiervoor is video. Hoe gebruik je dit middel optimaal, zodat je straks nieuwe monteurs hebt rondlopen?
Waarom zou ik moeilijk doen met videomarketing?
“Ik heb toch duidelijk een vacaturetekst op mijn website staan? Waarom zou ik dan zoveel moeite doen?” Simpelweg een tekst goed verstopt op je website plaatsen gaat geen monteurs overhalen bij jou te werken. We leven steeds meer in een beeldcultuur. Video’s kijken is namelijk veel makkelijker dan een tekst lezen.
Het is voor ons als mensen onmogelijk om niet getriggerd te worden door beweging, het zit simpelweg in onze natuur om dat te doen. Dit zorgt ervoor dat video enorm veel aandacht trekt. Daarnaast geeft het meteen de sfeer in een bedrijf weer, een beeld zegt immers meer dan duizend woorden. Je laat zien welke mensen er bij je werken en hoe het eraan toegaat op de werkvloer. Maar ook welke kwaliteit je levert en waar je waarde aan hecht. Daardoor geef je de monteur een kans om jouw bedrijf alvast een beetje te proeven. Persoonlijk zijn zorgt voor meer vertrouwen, dit maakt je aantrekkelijk. Het zorgt ervoor dat de drempel om bij jouw bedrijf te solliciteren een stuk lager is.
Daarnaast zijn video’s gemakkelijk te delen en ook leuker om door te sturen naar iemand die een baan zoekt.
Kortom: video trekt aandacht en maakt enthousiast!
Maar, er zit wel een voorwaarde aan. En dat is dat je video dan wel van de juiste kwaliteit is. Met matige kwaliteit en een slecht verhaal kun je juist afbreuk doen aan je bedrijf. Hoe zorg je ervoor dat je video van hoogstaande kwaliteit is?
Wat maakt een video goed?
Een goede video sluit aan bij de doelgroep waar jij je op richt. Bepaal welk type monteur jij zoekt en wat deze man belangrijk vindt. Is het sfeer, geld of het soort werk? Deze elementen moeten terugkomen in je video om deze te laten aanspreken.
Een goede verhaallijn is een must om te blijven kijken naar een filmpje. Niet te lang, want dan haken de kijkers af. Maar ook niet te kort, maar dan heb je jezelf niet goed gepresenteerd. Een goede videomaker weet precies hoe hij op kijkgedrag in kan spelen om de juiste soort content te maken. De eerste seconden van een filmpje zijn cruciaal. Op social media worden deze vaak automatisch afgespeeld. Als je dan de aandacht weet te trekken, trek je mensen mee in jouw verhaal.
Naast een goed verhaal is het ontzettend belangrijk om professionele kwaliteit te hanteren. Je presenteert met de video namelijk jouw bedrijf. De kwaliteit van de video weerspiegelt dus de kwaliteit van je bedrijf. Denk aan goede belichting, mooie beelden en helder geluid. Dit is onmogelijk zonder professionele apparatuur.
Heb je uiteindelijk een goede video gemaakt dan ben je er nog niet. De verspreiding is immers een groot deel van een goed eindresultaat. Dus verspreid je filmpje niet alleen op je Facebookpagina die maar 54 likes heeft. Er zijn verschillende kanalen om je content te verspreiden, zowel onbetaald als betaald. Bij een goede marketingcampagne weet de marketeer hoe hij jouw doelgroep kan bereiken. Zo kun je gericht met jouw wervingsfilm adverteren. Zorg daarbij ook gelijk voor relevante titels en labels, dan vinden Google en YouTube je video ook leuk en vergroot je de kans om gezien te worden.
Hoe werf jij nieuw personeel?
Welke middelen zet jij in om je personeelstekort te lijf te gaan? Videomarketing is een fantastische uitkomst. Het is verstandig om dit aan een professionele partij met ervaring over te laten.
Heb je hierbij hulp nodig? Wij helpen graag!
Zie onderstaande Video die wij voor onze aangesloten Installateur Homma Elektrotechniek hebben gemaakt om personeel te werven.
[/av_textblock]
[av_video src=’https://vimeo.com/369823224′ mobile_image=’https://lidworden.uwduurzameinstallateur.nl/wp-content/uploads/2020/01/homma-video-peak-1030×524.jpg’ attachment=’4464′ attachment_size=’large’ format=’16-9′ width=’16’ height=’9′ conditional_play=’confirm_all’ id=” custom_class=” av_uid=’av-1yjbh8′]
[/av_one_full]