Installateurs kunnen echt meer winst maken!

winst

Als eigenaar van Uw Duurzame Installateur kom ik bij heel veel installatie bedrijven door het hele land. De laatste 6 tot 8 maanden hoor ik eigenlijk bijna overal: `We hebben eindelijk weer wat meer werk, maar de marges zijn nog helemaal … waardeloos!`

Na zeven zware jaren is het fijn dat je je minder zorgen hoeft te maken of je je personeel wel aan de gang kunt houden. Maar als dat je enige doel was om te ondernemen, was je wel een uitzendbureau begonnen!

Toch zijn er best een aantal installateurs die gewoon goed geld verdienen. Waar onderscheiden die zich nou in? Vaak doen deze installateurs meer dingen gewoon goed, maar wat echt opviel was het volgende:

 

De installateur is geen filantropische instelling

Die installateurs doen geen werk meer waar ze niets op verdienen! Het wil niet zeggen dat ze helemaal niet met een aannemer werken, maar wat ze met een aannemer doen is tegen een gezond tarief en op basis van gelijkwaardigheid.

Is dit dan niet spannend? Tuurlijk wel! Je moet echt een andere mindset hebben om tegen een potentiele opdrachtgever “Nee” te durven zeggen. Maar als iemand op straat naar je toekomt en die vraagt je om € 10.000,–  die je nooit meer terug krijgt, dan doe je dat toch ook niet? Dus waarom wel werk met verlies aannemen?

 

Succesvolle installateurs doen het volgende:

Actief de markt op!

Deze installateurs doen ontzettend veel om extra werk binnen te halen.

Caspar Norg

  • Ze gaan pro-actief naar hun bestaande klanten
  • Ze hebben een goede website
  • Ze doen aan e-mailmarketing (nieuwsbrieven)
  • Ze twitteren
  • Ze zitten op Facebook, LinkedIn, Google+, Instagram, Pinterest
  • Ze versturen folders
  • Ze staan met een stukje in de regionale krant
  • Ze kopen in via een inkoopcombinatie voor extra kortingen en bonussen
  • Ze organiseren een open dag
  • Ze zitten bij een bedrijvennetwerkclub
  • Ze denken na over hun communicatie
  • Ze staan op beurzen
  • Ze nemen klanten mee naar beleveniscentra over Domotica, of naar het Light Application Centre van Philips Lighting.
  • Ze hebben alle mailadressen van klanten en potentiële klanten

En nog meer en nog meer en nog meer. Als het maar in het teken staat van het verkrijgen van meer (gezonde) omzet.

 

Mooi verhaal, maar

Waar moet je nou beginnen? Begin eens met één klein ding tegelijk. Bedenk eens waar je goed in bent, en bekijk of hier klanten voor te vinden zijn. En ga daar dan eens rustig mee aan de slag.

Wanneer je niet weet waar je moet beginnen, neem contact op. Wij gaan vrijblijvend met je in gesprek en reiken je handvatte aan.


Whitepaper marketing Uw Duurzame Installateur

[av_button label=’Download het Whitepaper over marketing’ link=’portfolio,1789′ link_target=” size=’medium’ position=’center’ label_display=” icon_select=’no’ icon=’ue800′ font=’entypo-fontello’ color=’theme-color’ custom_bg=’#444444′ custom_font=’#ffffff’ av_uid=’av-2f58rw’ custom_class=” admin_preview_bg=”]

Deel dit bericht:
Aansluiten?

Samen beter worden!

Dat is niet alleen ons antwoord op concurrentie. Het is onze belofte aan jou.