Waarom een brochure belangrijk is voor de diensten die je levert?

Het is geen geheim dat een brochure een belangrijk marketinginstrument is voor diensten. Het is namelijk de perfecte manier om potentiële klanten kennis te laten maken met wat je te bieden hebt als bedrijf! Het maakt de kans op het winnen van een offerteaanvraag een stuk realistischer. En dat is wel zo prettig als je er een (paar) uur hebt ingestoken.

Win offertes met een dienstenbrochure

Het werk wat de klant vraagt is hetzelfde. Iedere installateur zal het op ongeveer dezelfde manier gaan aanleggen en mogelijk zelfs ook voor bijna dezelfde prijs. Op dat moment gaan er andere factoren meespelen in het besluitvormingsproces. Men gaat kijken naar vertrouwen, professionaliteit, kwaliteit etc.

Als jij op dit moment een brochure levert met daarin alle informatie rond de dienst en je hiermee weet te onderscheiden ben je de eenvoudige winnaar van deze offerte. Toch weer niet voor niks zitten rekenen.

Wat staat er in een diensten brochure?

Een diensten brochure is minder uitgebreid dan een bedrijfsbrochure, maar niet minder belangrijk. Het draait nu echt om het onderscheidend vermogen te vinden voor je bedrijf in deze dienst.

Het is goed om te kijken dat alle betrokken factoren van deze dienst zijn beschreven. Wat is de verwachting? Hoe leveren jullie vertrouwen? Hoe ziet men dat jullie kwaliteit leveren? Hoe vaak hebben jullie dit al gedaan? Wat zeggen voorgaande klanten? Zijn enkele vragen die je moet beantwoorden.

Maak het af met professionele foto’s en blaas de potentiële klant van zijn stoel. Geef het gevoel dat alle anderen het wel kunnen, maar niet zo goed als jij.

Best wel makkelijk om met maar één extra document een groot deel van je offerte te winnen. Voor niks zitten rekenen? Dat doen anderen maar!

Deel dit bericht:
Aansluiten?

Samen beter worden!

Dat is niet alleen ons antwoord op concurrentie. Het is onze belofte aan jou. 

Meld je aan voor:

De enige e-mail* voor installateurs met ambitie. Maandelijks waardevolle inzichten en praktische tips.

* Waardevolle info, geen spam. Concrete en praktische actiepunten. Niet tevreden? Opzeggen kan altijd.