Weten je buren wat je eigenlijk allemaal doet? 

klanten krijgen en vasthouden

Zit jij ook al jaren op dezelfde locatie met je installatiebedrijf? Waarschijnlijk heb je ook al jarenlang dezelfde buren. Die buren zijn stuk voor stuk natuurlijk potentiële klanten! 

Maar weten jouw buren eigenlijk wel wat je allemaal doet? Een gemiddelde E-installateur heeft alleen al 22 diensten die hij kan aanbieden aan zijn klant. Grote kans dat jij dit ook kunt. Ben je totaalinstallateur, dan zijn dit er waarschijnlijk nog veel meer! 

En ga eens na, weet jij zelf eigenlijk ook wel wat je buren allemaal doen? 

 

Oh, doe jij dat ook?

Bijna elke installateur heeft wel eens gehoord “Oh, ik wist niet dat jij dit ook deed.” Dat is natuurlijk zonde, zeker als het om iets gaat wat diegene al heeft laten uitvoeren door een ander. 

 

Daarom is het belangrijk om te vertellen wat je allemaal doet. Niet alleen aan de potentiële klanten die toevallig op je website komen? Maar begin eens in je eigen straat. 

Natuurlijk, de buren zien ook wel je bedrijfsbussen regelmatig langsrijden. Maar staat hier dan alles op wat je doet? Nee, waarschijnlijk niet.

 

Val op, hoe? 

Maar hoe kan je dan zorgen dat jouw buren ook weten wat je doet? Daar is maar 1 antwoord op. Doe aan marketing! 

Hoe pak je dit aan? 

Laat van je horen. Dit kan op veel verschillende manieren. Je kunt een flyer maken en bij iedereen in de bus gooien. Je kunt het bij een bijeenkomst van de lokale ondernemersvereniging een keer roepen,  maar er zijn nog veel meer manieren. Zo kan je je buren eens uitnodigen voor een buurtborrel of uitnodigen op de open dag die toch al gepland staat. Maar nodig ze niet per mail of brief uit, maar bel even aan. Dan wordt je onthouden. 

Of kijk eens of je een goede regeling kan maken voor bijvoorbeeld een grotere afname van zonnepanelen of laadpalen, zo kan iedereen in de buurt profiteren van een mooie aanbieding, en je leert al je buren ook weer wat makkelijker kennen.

 

Wil jij meer leads bij jou in de buurt? Wij kunnen je helpen.

 

Werk aan je algemene imago

En als je opvalt dan val je ook meteen op voor potentieel nieuw personeel, voor klanten uit een grotere regio, etc. Marketing doe je nooit maar met 1 doel. Het gaat om jouw imago voor al jouw doelgroepen van potentiële klant, naar potentiële monteur en natuurlijk je interne imago. Hoe trotser je personeel is, hoe positiever het wordt voor je doelgroep om zaken met je te doen of om bij je te komen werken.

 

Deel dit bericht:
Aansluiten?

Samen beter worden!

Dat is niet alleen ons antwoord op concurrentie. Het is onze belofte aan jou.